penuval

انواع شیر برقی پنوماتیک

شیره برقی پنوماتیکی دسته‌ بندی دیگری از شیرآلات صنعتی اطلاق می‌شود که به کمک یک نیرو می‌توانند مسیر حرکت هوا را تغییر داده و آن را قطع و یا وصل نمایند. اگر مسیر حرکت هوا با استفاده از دست تغییر یابد، این شیر دستی و در صورتی که این مسیر با استفاده از یک جریان الکتریکی قطع و یا وصل گردد، برقی خواهد بود. اگر قصد دارید با “شیر برقی پنوماتیکی” آشنا شده و نسبت به خرید آن‌ با قیمتی مناسب اقدام نمایید، به شما پیشنهاد می‌دهیم این مقاله را با دقت مطالعه نمایید.

شیر برقی پنوماتیکی چیست؟

شیر برقی پنوماتیکی چیست؟یکی از مهم‌ترین و پرمصرف‌ ترین قطعات صنعتی، شیر برقی پنوماتیکی (Electric Pneumatic valve) می‌باشند. این دسته از شیرآلات صنعتی با استفاده از یک جریان الکتریکی می‌توانند مسیر جریان هوا را تغییر داده و یا آن را قطع و وصل نمایند. استفاده از شیر های پنوماتیکی بسیار ساده و آسان می‌ باشد. به همین دلیل است که این دسته از شیرآلات، تقریبا در تمامی دستگاه‌ های پنوماتیکی صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شیر برقی پنوماتیک در سیستم‌های نرمال قادرند ۱۰ بار فشار هوا را تحمل کنند. اما در سیستم‌ هایی که به فشار و قدرت بیشتری نیاز دارند، می‌توانند فشاری معادل ۴۰ بار و یا بیشتر را نیز متحمل شوند. برای خرید شیرهای پنوماتیکی برقی و یا آشنایی بیشتر با این محصول باید با اجزای آن ، انواع آن و همچنین عملکرد این شیرهای صنعتی به خوبی آشنا باشید. شما می‌توانید انواع مختلفی شیر توپی، برقی، اکچویتور پنوماتیکی و بادی را از “پنوال” با قیمتی مناسب و رقابتی خریداری نمایید.

اجزای داخلی شیر پنوماتیک برقی

اجزای داخلی شیر پنوماتیک برقیشیرهای برقی پنوماتیکی از اجزای مختلفی تشکیل شده‌اند و هر یک وظیفه مشخصی را برعهده دارند. در صورتی که یکی از این اجزا دچار خرابی شود به درستی کار نکرده و نیاز به تعمیر خواهد داشت. از جمله اجزای شیر های پنوماتیکی برقی می‌توان به بدنه، اسپول، بوبین، سولنوئید و فنرها اشاره کرد.

اسپول، ساختاری شبیه به میله‌ ای استوانه‌ ای داشته و به خاطر برآمدگی‌ هایی که روی آن وجود دارد، مسیر حرکت باد را تغییر داده و آن را به سمت پورت‌ های مختلف شیر های پنوماتیکی برقی هدایت می‌کند. اسپول در حقیقت، اصلی‌ ترین قطعه در شیر برقی پنوماتیک محسوب می‌شود. این قطعه با استفاده از سولنوئید به حرکت در می‌آید. سولنوئید ها در یک و یا دو سر شیر های پنوماتیکی قرار گرفته و با ایجاد یک میدان مغناطیسی باعث به حرکت درآمدن اسپول می‌شوند.

بوبین در واقع همان سیم‌ پیچی است که جریان مغناطیسی را ایجاد می‌کند. هر تعداد از این محصول، دارای یک یا دو بوبین می‌باشد. به هر یک از این بوبین‌ ها که برق متصل شود، آن قسمت تحریک شده و اسپول را به سمت مخالف می‌چرخاند. در دو طرف اسپول، دو عدد فنر با طول ۲ الی ۳ سانتی‌ متر قرار دارد که به برگشتن اسپول سر جای خود کمک می‌کنند. تمامی این اجزا روی هم سوار شده و درون یک بدنه مستطیل شکل قرار می‌گیرند.

به همین دلیل است که کار هر یک از این اجزا به کار جزء دیگر وابسته است. در نتیجه؛ در خرید آن باید نهایت دقت را به کار گرفته و محصولی را خریداری کنید که اجزای آن از کیفیت منحصر به فردی برخوردار باشند.

دسته‌ بندی شیر برقی پنوماتیکی

دسته‌ بندی شیر برقی پنوماتیکیشیر های پنوماتیکی برقی انواع مختلفی دارند. انتخاب درست و مناسب آن‌ها باعث افزایش ایمنی و کارآیی خطوط جریان کارخانه‌ها خواهد شد. در حالت کلی؛ این شیر از نظر طراحی در دسته‌ های زیر قرار می‌گیرد:

  • شیر پنوماتیکی برقی کنترل جهت

در صورتی که بازگشت سیال برای اجزای مختلف سیستم ایجاد مشکل کند، از شیر های پنوماتیکی برقی کنترل جهت استفاده می‌شود.

  • شیر پنوماتیکی برقی کنترل فشار

این دسته از شیرها، در مخازن سیال سیستم‌ های پنوماتیکی کاربرد گسترده‌ ای دارند. این شیر ها قادرند به صورت کاملا مستقیم فشار عبوری سیال را تنظیم نمایند.

  • شیر پنوماتیکی برقی کنترل جریان

ولو های پنوماتیک از نوع کنترل جریان، دارای دو نوع جریان باز و بسته هستند. در شیرهای جریان باز، جریان در ابتدا باز است و در صورت افزایش ولتاژ، جریان سیال کم می‌شود. در جریان‌ های بسته، جریان به طور کلی بسته بوده و با افزیش ولتاژ جریان سیال به تدریج افزایش می‌یابد.

  • شیر پنوماتیکی برقی قطع و وصل جریان

این دسته از شیر ها برای قطع کامل جریان یا باز شدن کامل آن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • شیر برقی پنوماتیکی پروپرشنال

این دسته از شیر ها کنترل دقیق‌ تری روی جریان داشته و کنترل جریان را با هر نسبتی امکان‌ پذیر می‌ کنند.

شما می‌توانید با دقت کافی، یکی از انواع شیر برقی پنوماتیک را انتخاب کرده و نسبت به خرید آن از فروشگاه‌ها و سایت‌های معتبر اقدام نمایید.

خرید شیر برقی پنوماتیکی

خرید شیر برقی پنوماتیکیخرید شیر پنوماتیکی برقی باید با وسواس صورت گیرد. در خرید این محصول، باید به ورودی و خروجی شیر، عملکرد شیر و همچنین کیفیت آن توجه نمایید. کارشناسان و مشاوران مجموعه پنوال، وظیفه راهنمایی شما مشتریان عزیز را برعهده دارند. مجموعه ما، مشاوره فنی و همچنین خدمات پس از فروش را به مشتریان خود ارائه کرده و تجربه یک خرید اینترنتی دلچسب را برای آنان فراهم می‌کند.
از این رو، اگر از مدلی که نیاز دارید، اطلاع کافی ندارید! کافیست با مشاوران با تماس گرفته و از راهنمایی آنان جهت خرید مناسب‌ ترین شیر پنوماتیکی برقی استفاده کنید. در خرید این محصول نهایت دقت را به کارگرفته و سعی کنید شیر برقی را خریداری نمایید که بوبین آن از کیفیت مناسبی برخوردار شده باشد. برند پنوال وارد کننده و فروشنده انواع اکچویتور پنوماتیک، اکچویتور برقی، اکچویتور خطی، شیر برقی پنوماتیک و … با بهترین قیمت ، کیفیت و خدمات پس از فروش واقعی به همراه ارسال به سراسر کشور می باشد .

ما در این مقاله به بررسی مشخصات و انواع شیرهای برقی پنوماتیکی پرداخته‌ایم. شما نیز با مطالعه دقیق این مقاله می‌توانید باکیفیت‌ ترین و ارزا‌ن‌ ترین شیر برقی پنوماتیکی را خریداری نمایید.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

تماس با پنوال